13 consells per reduir el percentatge de rebot de la teva web

Descobreix trucs per allargar la durada de la sessió dels usuaris a la teva pàgina web i reduir el rebot.

Imagina que tens una cafeteria al centre de la teva ciutat i tens un aparador molt bonic i dissenyat per atraure els vianants i aconseguir que entrin. Però si entren i surten de seguida perquè el que han trobat a dins no els ha agradat o no els ha motivat prou per quedar-se més estona, l'esforç de fer l'aparador no haurà servit de gaire.

Per tant, el que volem és que un cop entrin a dins, es quedin el màxim possible perquè vegin tot el que li podem oferir. Com més estona es quedin a la cafeteria més fàcil serà que acabin consumint alguna cosa o que tornin a entrar un altre dia a veure què tenim de nou.

Per què ens interessa mantenir l’usuari més temps a la nostra web?

El temps de permanència, és a dir, el temps que passa un usuari navegant per la nostra web. Però, per què és important que aquesta visita duri el màxim temps?

Per evitar una tassa de rebot alta. És una de les variables més importants a l’hora de mesurar la satisfacció que tenen els usuaris per a la nostra web.

Exemple Què és?
  • Es diu que una visita ha rebotat quan un usuari visita una pàgina web i marxa sense visitar cap pàgina més i sense interactuar.

Per tant, és el que ens indica la qualitat de les visites que tenim. El nostre objectiu ha de ser que vinguin a nosaltres i es quedin el màxim temps possible, només d’aquesta manera ens coneixeran i els podrem oferir tot allò que tenim.

Per fidelitzar als usuaris. Retenir a un client sempre és més fàcil que captar-ne de nous, per això és important que l’usuari quedi satisfet amb allò que busca. Potser no és un producte, simplement informació. Però si ja guarda un bon record de nosaltres és més fàcil que torni. Després de visitar-nos ha de creure que li som útils, tothom té referències de capçalera, llocs on sap que si hi va trobarà el que busca, aspirem a convertir-ne en un d’aquests llocs pel màxim nombre d’usuaris possible.

Animacions web - Parallax natura

Foto: Living For Every Breath

Al mar existeixen unes zones anomenades "Estacions de neteja" on alguns animals van perquè d'altres els netegin la pell de paràsits. Uns surten més nets i els altres més tips. Els dos queden satisfets amb el tracte.

Per augmentar la puntuació a google i pujar llocs a la cerca. La maquinària SEO de Google té en consideració el temps de permanència dels usuaris a la web per determinar el seu posicionament en el motor de cerca. Com més elevat sigui el temps de permanència (juntament amb altres factors) més amunt estarà la pàgina web en les cerques de Google.

Consells per a augmentar el temps de visita dels usuaris:

1. Un bon disseny i usabilitat.
"Intuïció i senzillesa"

Els usuaris s’han de sentir còmodes quan visitin la nostra web, per això ha de ser de fàcil accés i navegació. Han de saber ràpidament on fer clic per veure el contingut i per trobar allò que busquen. Un disseny estrident o massa rebuscat farà que li sigui difícil navegar i per molt bonic que sigui, es cansarà i marxarà.

I, evidentment, un disseny que no garanteixi la llegibilitat els farà fugir cames ajudeu-me. Segur que us ha passat d’entrar en una web on era un fons blanc i una massa de text que ocupava tota la pantalla, sense imatges, subtítols, tot uniforme. O una web on el fons de la pantalla era tan estrident que feia impossible llegir el text sense tenir mal als ulls.

El disseny de la web ha de ser com un bon maquillatge, el bo és aquell que no es nota. Ressalten els continguts però l’usuari no s’ha de trencar el cap en com arribar-hi, tot és fàcil, senzill i intuïtiu. Volem que arribin a port, no que es perdin navegant!

Animacions web - Parallax natura

Foto: Enrique Vidal Flores

Els ruscs d’abelles són unes de les estructures naturals més optimitzades, tant de disseny com d’usabilitat per a les mateixes abelles.

2. Disseny responsive.
"Adaptar-se o morir!"

Adaptar-se és essencial per a la supervivència, per això les webs s’han d’adaptar a totes les possibilitats que la tecnologia ofereix. Cada vegada es navega més mitjançant al mòbil o una tauleta, per tant, les webs han d’estar preparades per veure’s en plenes condicions en aquests dispositius.

Però, i si algú vol navegar amb el mòbil en horitzontal? La web no es pot desmuntar o tenir scrolls laterals perquè no hi cap a la pantalla. Aquestes incomoditats poden fer-nos perdre un usuari i qui sap si alguna cosa més!

Eina
Actualment s'està imposant el concepte "Mobile first", que es basa a dissenyar l'estructura i els continguts d'una web primer per a mòbils, i després es fa l'adaptació a pantalles grans.

3. Contingut atractiu i de qualitat.
"Bo, bonic i barat!"

Un cop arriben al contingut, aquest ha de ser clar i oferir allò que se li ha promès. El contingut que hi posem ha de tenir un valor per als usuaris, tot allò que els nostres possibles visitants o clients voldrien i assegurar-nos que sigui bo, competitiu i atractiu.

La informació ha de ser clara, concisa, que vagi directament al gra.

Per més informació de com escriure un bon article revisa el nostre article!

4. Velocitat.
"Veloç com el vent!"

La velocitat de navegació és un dels punts clau. Com ja hem dit en altres ocasions, la paciència no és el nostre fort i una pàgina web que faci esperar pot provocar una taxa de rebot elevada i no desitjada.

Una manera de millorar la velocitat web, tal com ens indica el pagespeed insights de Google, és amb l’optimització de les fotografies que utilitzem a la web. Descobreix les eines que pots utilitzar en aquest post!

Animacions web - Parallax natura

Foto: May

La velocitat és el que marca la diferència entre morir o viure en el món animal. Significa ser caçat o menjar.

5. Enllaços interns.
"D’oca en oca i tiro perquè em toca!"

Una manera d’allargar l’estada de l’usuari a la web és creant un laberint connectat mitjançant els enllaços interns. De manera que per obtenir més informació hagi de saltar a altres pàgines i això el mantingui més estona a la nostra web.

Aquest mètode, al món físic, el porta a la pràctica a la perfecció l’IKEA. A través d’un passadís et va presentant tot el que ha d’oferir-te, està tot connectat i no te'n pots escapar (sempre hi ha dreceres), però has de passar per tots els apartats i veure’ls. A més, és una d’aquelles empreses que fa il·lusió rebre el catàleg i veure què hi ha de nou.

6. Enllaços externs en nova finestra.
"Si no és nostre, cap a fora!"

Això sí, si posem enllaços que no són nostres el millor és fer que s’obrin en una nova finestra. D’aquesta manera no serem nosaltres els que fem fora als usuaris que estiguin navegant per la nostra web.

7. Scroll infinit.
"Fins a l'infinit i més enllà!"

Una altra possibilitat (i bastant addictiva) és fer scroll infinit, és a dir, que quan l’usuari és a baix de tot acabant de llegir el contingut, immediatament comenci el següent. Com una cadena infinita que lligui tots els articles del blog (o el que es cregui convenient) que li faci difícil desenganxar-se. Aquesta opció ja s’està fent servir en alguns diaris i crea la trampa que quan has llegit ja el titular de la següent en vols saber més!

8. Dóna possibilitats d’interacció amb tu.
"Ofereix un món de possibilitats!"

És important que captem l’atenció a l’usuari i que, d’alguna manera, se senti atrapat. Les possibilitats d’interacció són molt àmplies, aquí us en proposem unes quantes:

Exemple Exemples:
  • Convidar a deixar un comentari.
  • Seguir-nos a les xarxes socials.
  • Suggerir altres articles relacionats.
  • Cridar a que es descarreguin contingut a través d’un CTA (Call to Action).
  • Elements animats.
  • Animacions interactives.

9. Elements multimèdia (amb mesura).
"Sigues divertit i visual!"

Guarnir la pàgina web amb imatges, animacions i àudios pot donar-nos un valor afegit. La composició serà més fresca i divertida i, per tant, presentarà amb millor cara allò que volem dir o vendre. Però com amb tot, s’ha d’anar amb compte de no passar-se, si una pàgina pesa massa, la velocitat es reduirà i el posicionament web empitjorarà. Tampoc hem de saturar l’usuari amb imatges, vídeos, etc. Tot ha d’estar en el seu punt just perquè combini informació i recursos multimèdia.

Aquest seria un MOLT mal exemple :

10. Redirigir a l’usuari quan arribi al final de la pàgina.
"On anem ara?"

Aquest punt podria ser el substitut de l’scroll infinit, si aquest no ens acaba de fer el pes. En comptes de posar, automàticament, un nou article o apartats, podem deixar-li recomanacions del que li podria agradar llegir a continuació. De manera que és un ham perquè continuï navegant per la nostra web. També poden ser botons d’acció, ja sigui per contactar, per seguir-nos a les xarxes socials, etc.

11. Evitar sorpreses molestes.
"Recursos multimèdia sí, distraccions no!"

És molt molest estar navegant i que et vagin apareixent elements que et distreguin o que no et deixin veure el que tu vols com, per exemple, anuncis, finestres emergents, popups. Normalment no aporta cap element positiu i pot fer que l’usuari marxi d’allà.

12. Complementa la informació amb infografies.
"Una imatge val més que mil paraules!"

Les infografies són la manera d’explicar el que vols de manera clara, concisa i visual. Entren per la vista i aporten a l’usuari tot allò que volen saber. N’hi ha de molts tipus, però normalment acostumen a ser divertides, esquemàtiques i visuals.

En una època on estem saturats d’informació i moltes vegades costa discernir el gra de la palla, les infografies ajuden a visualitzar i destacar què és el més important d’allò que volem dir i que l’usuari no s’ha de deixar perdre en cap cas.

Nosaltres també n’hem preparat una, descobreix-la al final de l’article!

13. Evita enllaços erronis (404).
"Que un 404 no ens espatlli una bonica amistat!"

Si una web té enllaços trencats, l’usuari serà redirigit a una pàgina d’error 404. Un cop allà tenim moltes possibilitats de què o bé tanqui la pàgina o marxi cap a un altre web. Per evitar això hem d’assegurar-nos de no tenir enllaços trencats i en cas de tenir-ne algun, mirar de maquetar la pàgina 404 amb un botó prou gran per redirigir-lo de nou cap al contingut de la web.

Tot i que és preferible que no passi, hem d’estar preparats per si passa, i preveure una manera de reconduir la situació per no perdre usuaris.

Millora el teu disseny amb efectes i animacions web

A partir d’aquí, si els usuaris s’estan més temps o no ja és cosa teva! 😉

Els 13 consells en una imatge

1. Un bon disseny i usabilitat

Intuïció i senzillesa

2. Disseny responsive

Adaptar-se o morir!

3. Contingut atractiu i de qualitat

Bo, bonic i barat!

4. Velocitat

No facis esperar ni un segon!

5. Enllaços interns

D'oca en oca i tiro
perquè em toca!

6. Enllaços externs
en nova finestra

Si no és nostre,
cap a fora!

7. Evitar enllaços trencats (404)

Que un 404 no espatlli
una bonica amistat!

8. Elements multimèdia

Sigues divertit i visual!

9. Evitar sorpreses molestes

Recursos multimèdia SI,
distraccions NO!

10. Infografies

Una imatge val més
que mil paraules

11. Interacciona amb l'usuari

Ofereix un món de possibilitats!

12. Scroll infinit

Fins a l'infinit
i més enllà!

13. En acabar, redirigeix-lo

On anem ara?
  • 1. Un bon disseny i usabilitat

    Intuïció i senzillesa
  • 2. Disseny responsive

    Adaptar-se o morir!
  • 3. Contingut atractiu i de qualitat

    Bo, bonic i barat!
  • 4. Velocitat

    No facis esperar ni un segon!
  • 5. Enllaços interns

    D'oca en oca i tiro
    perquè em toca!
  • 6. Enllaços externs
    en nova finestra

    Si no és nostre,
    cap a fora!
  • 7. Evitar enllaços trencats (404)

    Que un 404 no espatlli
    una bonica amistat!
  • 8. Elements multimèdia

    Sigues divertit i visual!
  • 9. Evitar sorpreses molestes

    Recursos multimèdia SI,
    distraccions NO!
  • 10. Infografies

    Una imatge val més
    que mil paraules
  • 11. Interacciona amb l'usuari

    Ofereix un món de possibilitats!
  • 12. Scroll infinit

    Fins a l'infinit
    i més enllà!
  • 13. En acabar, redirigeix-lo

    On anem ara?
Whatsapp
Si ens vols conèixer millor,
contacta'ns. I si t'agrada, segueix-nos!