Et presentem els deu punts imprescindibles perquè una web tingui una bona usabilitat. Som-hi!
La fórmula de la pàgina web perfecta combina aquests quatre elements: usabilitat, disseny, creativitat i contingut. En aquest article parlarem del primer, la USABILITAT.
Què és?
És sabut que la línia recta és el camí més curt entre dos punts, oi? Doncs la usabilitat és la línia recta de la pàgina web, és a dir, no crear ports de muntanya per arribar a la informació.
Dit de manera més tècnica, la usabilitat és el grau de facilitat d’ús que té una pàgina web pels visitants que entrin o interactuïn amb ella. Perquè així sigui ha de permetre una interacció senzilla, intuitiva, agradable i segura.
Avantatges:
Una bona usabilitat web ens permet obtenir molts beneficis, entre ells:
- Millorar l’experiència i la satisfacció dels visitants.
- Fidelitzar als visitants, de manera que tornin a visitar la web.
- Facilitar que els usuaris recomanin la web, i així generar visites addicionals.
- Aconseguir més trànsit.
- Aconseguir una major comunicació i feedback amb l’usuari.
- Augmentar la durada de les visites.
- Augmentar les vendes a través de la pàgina web.
- Aconseguir que l’usuari es familiaritzi amb la web i, per tant, que es desenvolupi de manera fàcil i intuïtiva.
Decàleg d’usabilitat de Jakob Nielsen
Jakob Nielsen és un enginyer d'interfícies danès que es considera un dels creadors del concepte d’usabilitat. L’any 1990 va definir 10 principis de disseny basats en l’usuari que a dia d’avui encara segueixen vigents. Són els següents: