Amb les 4 tècniques que us proposem podrem millorar els mapes de calor esbrinant els gustos i el comportament dels usuaris.
Com ja vam dir a l’article anterior, els mapes de calor són una gran eina per saber el comportament dels usuaris en una pàgina web. Però, com podem millorar el nostre disseny web per obtenir uns millors resultats?
Abans però, deixeu-nos ampliar els tipus de mapes de calor que us vàrem explicar, amb un de nou:
Mapa de confeti.
La novetat respecte al post anterior és l'anomenat "mapa de confeti". Aquest és semblant al mapa de clics amb la diferència que no mostra la densitat sinó cada un dels clics de manera independent. Cadascun d'aquests clics el podem filtrar-los per font de referència (origen), país, hora o terme de cerca a buscadors.
Un dels avantatges d'aquest tipus de mapa és que permet veure si els usuaris fan clic a elements que no estan enllaçats a res i poder-ho solucionar. També podem saber quants clics genera un element en particular i, si s'escau, millorar la seva ubicació o potenciar-lo.
En definitiva, és un mapa que ens permet precisió i detall, de manera que podem veure quins petits elements funcionen i quins hem de canviar, potser utilitzant la primera de les 4 tècniques que us expliquem a continuació!
Endavant amb les tècniques i consells!
4 tècniques:
1. Tècnica A/B testing
Consisteix en llançar dues versions d’un mateix element, per exemple, una landing i mesurar quina de les dues versions funciona millor. En les dues versions ha d’haver algun element diferenciat, és a dir, per exemple, un CTA (Call To Action) d’un color, tamany o posició diferent, de manera que podem mesurar si, seguint amb l’exemple, funciona millor el botó al final o al principi, a la dreta o a l’esquerra, el verd o el vermell, etc.
Què pot ser subjecte de ser provat mitjançant l’A/B test?
- Titulars i descripcions dels productes.
- Extensió de text.
- CTAS: paraules, colors, tamanys i posicions.
- Formularis: extensió i tipologia dels camps.
- Layout o estructura visual de la web.
- Presentació del preu dels productes i/o ofertes promocionals.
- Imatges i vídeos: ubicació, quantitat, contingut i propòsit.
D’aquesta manera podrem millorar l’efectivitat de la nostra landing page.